Therese Lilja

8 oktober 2017

Tröttheten

Hej min vän!

Har du haft en fin helg? Min har vart bra men kort. Känns alltid så kort när man jobbar lördag. Och speciellt efter en vecka med sjuka barn. Eller ja Olivia va sjuk. Nu löste det sig fint ändå för mig som slapp vabba en enda dag. Men känner mig alltid stressad ändå. 
En arbetsvecka kvar sedan har vi semester en vecka. En hel vecka med att bara vara tillsammans och göra egentligen ingenting. Göra roliga saker med barnen. Familjen, det viktigaste vi har. Ibland behöver vi bara vara vi.

Det sista har jag känt att den här förbaskade förlamande tröttheten börjat komma smygandes. Och jag försöker tillåta mig att känna så och ta min kropp på allvar. Stanna upp och bara vara. För jag vet vad det betyder. Och jag vet att jag inte alls är så som jag va förut. Tyvärr, hur tråkigt det än är. 


Nu ska jag avsluta denna söndag med ett varmt långt bad. Sedan blir det finchoklad och några avsnitt Designated survivor.

Va rädd om er.
Stor kram / Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar