Therese Lilja

6 juli 2017

Proteinbullar

God kväll fina du!

Lagt mig i sängen och slötittar på Skam. Inte så impad av sista säsongen än så länge. Ska strax sova, är så så trött. Va hos läkaren idag igen och nu har jag tydligen akut bronkit. Inte undra på att alla annan skit jag stoppat i mig inte alls ger någon större effekt. Hur som inget att göra åt det, skönt med ett svar på vad det är och förhoppningsvis är proverna bra och jag känner mig bättre nästa vecka när jag ska tillbaka.

I morgon är min och flickornas sista dag innan semestern och det ska bli så härligt. Inga planer, inga måsten och inga tider att passa. Denna semester ska jag bara ta som den kommer och försöka ta tillvara på tiden tillsammans.

Säger god natt på ett recept på ett supergott och enkelt alternativ till vanligt bröd. Äter ju inte gluten och detta är perfekt att slänga ihop inför helgfrukosten. Passar även bra som mellanmål. Testa!

Proteinbullar 6 st

6 dl havregryn
3 ägg
3 dl keso
2 tsk bakpulver
salt

Mal havregrynen till mjöl.
Blanda med resten av ingredienserna.
Forma till 6 st bullar platta till lite.
Grädda i 225 grader i ca 20 minuter.



Kram / Therese❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar